Vaak wordt er geschreven dat het voor een website belangrijk is dat een pagina een minimaal aantal worden moet bevatten in verband met de indexeringen van de verschillende zoekmachines. Dit is volgens ons niet het belangrijkste.
Vaak wordt er geschreven dat het voor een website belangrijk is dat een pagina een minimaal aantal worden moet bevatten in verband met de indexeringen van de verschillende zoekmachines. Dit is volgens ons niet het belangrijkste. Maar wij adviseren wel een richtlijn van tussen de 400 en 1000 woorden.
Eigenlijk zoekt een persoon altijd voor een antwoord op een zoekmachine, voor de zoekmachine is het dan ook erg belangrijk om de website met het beste antwoord bovenaan te plaatsen. Om dit te kunnen bepalen wordt onder andere het zogenaamde “bounce percentage” gebruikt, dit is het percentage gebruikers dat de website direct verlaat. Maar ook het aantal links naar jouw website van relevante andere websites.
Om ervoor te zorgen dat de bezoeker de website niet gelijk verlaat is het belangrijk om er voor te zorgen dat de gebruiker in één oogopslag kan zien dat jouw website het antwoord biedt waar men naar opzoek is zodat men het artikel op de pagina gaat lezen en de website niet direct verlaat. Het is belangrijk dat de gebruiker jouw website langer bezoekt dan de concurrentie, maar nog belangrijker dat de gebruiker niet verder gaat zoeken na het bezoeken van jouw website.
Daarnaast is er nog een erg belangrijke factor, het zogenaamde sleutelwoord waar jij je website op wilt laten vinden mag percentueel met de rest van de tekst niet al te vaak voorkomen. Het is van belang dat je de dichtheid van de sleutelwoorden rond de 4 procent laat uitkomen. Dit percentage is hoog genoeg om de zoekmachine je website goed te laten indexeren op dit sleutelwoord en niet te hoog dat de zoekmachine je website verdenkt van het schrijven van onleesbare tekst om je sleutelwoord zo veel als mogelijk te promoten.